Tillit er noe du gjør deg fortjent til gjennom hvordan du opptrer. Men kanskje er tillit også avhengig av hvem vi ”er”?
Disse følgende fire verdiene har vist seg å bidra til at tillit skapes mellom mennesker. Hvilke verdier holder du høyt?
1) Fokuser på den andre! Hvordan kan du hjelpe? Hvordan kan du bidra til den andres suksess? Dette har med empati å gjøre. I salg kaller vi det kundeorientering. Må være genuint!
2) Verdsett og initier samarbeid! Verden går videre fordi mennesker finner sammen og oppdager at 1+1 er mer enn 2. Bidra til at andre vokser rundt deg og lær selv av det du erfarer i andres nærvær.
3) Vær langsiktig! Hva må du gjøre i dag for å stå deg i lengden? Hva kan du ikke gjøre? Et langsiktig perspektiv luker vekk de dyre, kortsiktige gevinstene og gir plass til varige verdier. Tilleggsverdien som skapes gjennom langsiktighet er tillit.
4) Vær transparent! Du behøver ikke røpe forretningshemmelighetene dine, men du må være åpen om det som angår samarbeidet. Hemmelighold om noe som bør være åpent, skaper usikkerhet på andre områder.
Disse følgende fire verdiene har vist seg å bidra til at tillit skapes mellom mennesker. Hvilke verdier holder du høyt?
1) Fokuser på den andre! Hvordan kan du hjelpe? Hvordan kan du bidra til den andres suksess? Dette har med empati å gjøre. I salg kaller vi det kundeorientering. Må være genuint!
2) Verdsett og initier samarbeid! Verden går videre fordi mennesker finner sammen og oppdager at 1+1 er mer enn 2. Bidra til at andre vokser rundt deg og lær selv av det du erfarer i andres nærvær.
3) Vær langsiktig! Hva må du gjøre i dag for å stå deg i lengden? Hva kan du ikke gjøre? Et langsiktig perspektiv luker vekk de dyre, kortsiktige gevinstene og gir plass til varige verdier. Tilleggsverdien som skapes gjennom langsiktighet er tillit.
4) Vær transparent! Du behøver ikke røpe forretningshemmelighetene dine, men du må være åpen om det som angår samarbeidet. Hemmelighold om noe som bør være åpent, skaper usikkerhet på andre områder.